Problem do rozwiązania
Każdy komputer ma inne oprogramowanie, nie do końca wiadomo jak wygląda kwestia bezpieczeństwa danych. Nie ma osoby odpowiedzialnej za infrastrukturę IT, a kopie zapasowe chyba nie były robione od dawna.
Masz wrażenie, że komputery w Twojej firmie żyją własnym życiem? Niby jest ktoś odpowiedzialny za ich inwentaryzację, aktualizację i opiekę nad nimi, ale w codziennej pracy właściwie nie ma na to czasu. Chciałbyś w końcu to uporządkować i na bieżąco mieć informacje na temat własnej sieci IT?
Masz wrażenie, że komputery w Twojej firmie żyją własnym życiem? Niby jest ktoś odpowiedzialny za ich inwentaryzację, aktualizację i opiekę nad nimi, ale w codziennej pracy właściwie nie ma na to czasu. Chciałbyś w końcu to uporządkować i na bieżąco mieć informacje na temat własnej sieci IT?
Rozwiązania Stacknet
Audyt sprzętu IT wykonany przez specjalistów Serwizz. Określając liczbę i rodzaj sprzętu, sprawdzimy jego oprogramowania pod kątem wydajności i przydatności w branży, w której działasz. Ocenimy realne zagrożenia w zakresie sieci IT na jakie narażona jest Twoja firma. Wskażemy mocne i słabe punkty funkcjonowania firmowego IT.
Audyt technologiczny przeprowadzony przez Stacknet zawiera:
- inwentaryzację sprzętu (serwery, stacje robocze, urządzenia peryferyjne, urządzenia sieciowe, telefonia IP),
- analizę i weryfikację zinwentaryzowanej infrastruktury (sprzęt i oprogramowanie),
- przygotowanie kompletnego zestawu rekomendacji i zaleceń.
Proponujemy trzy rodzaje audytu:
Audyt wstępny:
- inwentaryzacja sprzętu (oprogramowaniem skanującym sieć/stacje robocze),
- raport:
1. z zainstalowanych aplikacji na stacjach roboczych,
2. ze wstępnego stanu infrastruktury,
3. ze stanu bezpieczeństwa sieci i systemów w zakresie podstawowym, - stworzenie raportu z wykonanych prac (lista komputerów w sieci, stan ogólny systemów, zalecenia co do zmian i modernizacji w celu zwiększenia wydajności i bezpieczeństwa infrastruktury).
Audyt rozszerzony:
- inwentaryzacja sprzętu i oprogramowania,
- sprawdzenie stanu legalności zainstalowanego oprogramowania w odniesieniu do posiadanych licencji,
- sprawdzenie stanu aktualności systemów operacyjnych z wyszczególnieniem aktualizacji koniecznych do zaaplikowania,
- sprawdzenie stanu aktualności oprogramowania urządzeń sieciowych (firmware) z wyszczególnieniem urządzeń wymagających aktualizacji,
- kontrola występowania błędów w konfiguracji sieciowej i systemowej
- sprawdzenie stanu i stosowania polityk bezpieczeństwa posiadanych przez Klienta dla systemów informatycznych,
- sprawdzenie stanu infrastruktury fizycznej,
- weryfikacja zastosowanych systemów kontroli i nadzoru nad systemami informatycznymi,
- weryfikacja bezpieczeństwa warstwy fizycznej infrastruktury ICT,
- weryfikacja systemów antywirusowych i ich kondycji,
- sporządzenie szczegółowego raportu poaudytowego wraz z wykazaniem zaleceń i sugestii co do poprawy w aspektach wydajności/dostępności oraz bezpieczeństwa usług.
Audyt specjalistyczny:
w zakresie określonym przez klienta (bezpieczeństwo, dostępność, wydajność danego systemu lub aplikacji danej warstwy infrastruktury):
-
identyfikacja i uwierzytelnianie,
-
kontrola dostępu,
-
współdzielenie zasobów,
-
integralność danych,
-
wiarygodność usług (dostępność i niezawodność usług),
-
wymiana danych (wymagania dotyczące transmisji danych